Lite svar ang. LCHF

Anonym
Vart kan man köpa lchf glass? :)

Svar: På Coop forum :)

Anonym:
När börja du med lchf och hur kom de sig att du börja? :)

Svar: Jag började för ganska exakt 4 veckor sedan. Anledningen till varför jag började är för att jag har gått på lchf tidigare och mått väldigt bra när jag gjort det. Tex. fått mycket mer energi. Sedan är det ju bara en bonus att man samtidigt tappar några kilon!

Louise:
kan du inte berätta mer om LCHF? Vad får du äta, hur mkt och hur har det gått? +/- hur många kilo? Grym blogg:)

Svar: Jo, absolut! När man går på lchf skall man undvika mat som innehåller mycket kolhydrater och socker. Tex: bröd, pasta, godis mm . Många tror att lchf bara går ut på att ösa på med fett men det behöver man inte så jag försöker att inte överdriva med fettet. Man kan äta normalstora portioner men det är lätt att de blir mindre portioner automatiskt eftersom man har lite mer fett än vanligt. Man blir så himla snabbt mätt!

Har gått ner nästan 5 kg, har dock varit hemma sjuk och inte kunnat träna så mycket som jag vanligtvis gör så det går nog lite segare än vad det hade kunnat göra. Men som jag skrev innan så gör jag inte detta endast för viktnedgången. Nu räknar jag med att det kommer gå ganska segt att gå ner mer. Hade jag varit kraftigare så hade det nog gått mycket snabbare.. haha men skall väl vara glad över att det inte är så :)

En vanlig dag för mig kan tex se ut såhär:

Frukost: Ägg och bacon

Lunch: Kött, Broccoli och någon god sås.

Middag: Omelett


Eftersom man håller sig mätt väldigt länge så är det inte lätt att få i sig något mellanmål men kan man så är det alltid bra att klämma in något litet mellan dessa måltider..


Fråga gärna fler frågor om det är något ni undrar över!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu